Cerita Lucu

  Cerita Lucu ini........
ada la suatu hari tu..aku pi..kenuri kahwen sorang membe..membe sekolah teknik zaman purbakala dulu..dia ni dulu kat sekolah mat bunga..p sekolah pakai kopiah..siap jadi ketua kelas lagi..mana pulun pon..tapi aku respek dia sebab sanggup tinggal awek paling hot di sekolah teknik semata mata nak jadi setan direjam macam kami..haishh..nak kata bengap.hang dah menikah..aku segan nak mengata..kesian..tapi zaman tu mana reti nak geli geli lagi..yang tau nak curi nasi kat kantin,isap rokok dalam toilet,buat buat saket time maghrib,lap kelas serta gelak kat orang ja.amboi..pasepa banyak sangat aku letak contoh..nak bagitau aku hebat la tuu.tak juga..kami biasa biasa ja..
tapi yang penting..kami suka beli coklat hudson.errr..siap buat koleksi kaler2 lagi..kalau ada sapa beli coklet eclair(btoi ka eja camni?) time rehat..memang naharam tu golongan bangsawan la..atau malam tadi selongkar loker sapa pon tatau takpun kencing makpak kata cikgu minta duit nak beli reben reben gantung dalam kelas..kaya pelik ja..ada bela bela ni..haishhh..kenangan..tapi bukan yang tu aku nak cerita kan disini ya..


cerita nya bermula camni..time si pulan bin pulan ni kawen..ramai la yang turun..yang tak jumpa berkurun pon tiba tiba ada..bila dah jumpa tatau nak nyembang pa.almaklumlah lama tak duk lepak sekali..time duk lepak tun tanya kerja pa duk mana berapa banyak dosa dah buat tu..tiba tiba ada sepuak jakun tanah ni lalu..mai makan kenuri gak..dalam 5/6 ekor kot tak salah aku..rambut kaler maler..merah sekerat..puteh sekerat..dengan buat mohawk nya..dressing memang artis habeh la..atas bawah barang siam!perghhh.mana nak cari geng camni.ngan kasut paul smith nya..baju topman yang ala ala gay kampung tu.gaya nak ke arah artis indie..puiii…bawa lak belen 3/ 4 orang..mana ranggi pon..laluuu..muka ketat terok la geng ni..adesss..semua orang jadi kaku sebentar..hairan..kami semua saling berpandangan..iras muka sorang sorang aku tau..dalam hati duk nyumpah..walaupun bertahun tak jumpa..aku leh rasa lagi perangai setan tuu..nak gelak pon ada..nak p tanya dari mana pon ada..tunggu point nak ngata ja..pelik sungguh gaya mereka.cara bercakap pon ala ala paria mabuk.dengan kuatnya..alaaa..yang macam dialog filem2 melayu remaja sekarang ni.rempit la kl drift la bohsia la…guna gua lu dow bai derr broo..shitt!!timbul juga beberapa persoalan dalam diri aku dan rerakan..
ni rumah kenuri kahwen ka anugerah binatang popular?
atau kami yang tak pernah tengok najis hidup camni ka?
maseh wujud kaum primitif bukit camni ka?
kami ni perak buih ka?kolot ka??kampung hulu sangat ka kami ni?
benda ni biasa ja..fesyen..tapi kenapa kami rasa macam tak biasa..tak sesuai..
mata dan pikiran kami ni kotor sangat ka?atau terpaksa kotor sebab tertengok kekotoran..

huuu..tatau la..kami yang jahat rasanya..kami yang tak up to date..kami yang lekeh..bodo dan bangang..tapi nak tau tak rumah membe aku tu katna?kat kawasan sawah padi di satu daerah kat kedah..memang kampung la..rumahnya sebijik sebijik.jauh jauh.nak masuk umah dia pon kena parking jauh pastu jalan kaki..kereta takleh masuk..makcik2 kat kawasan umah kenuri semua sembang pasal ikan puyu,musim rambutan,pucuk ulam.dia ni kawen dengan kawan tu..kawan tu kawen dengan kawan ni.sembang pasal nak tukar atap rumah.ada orang mengajar mengaji kat surau.tu jaaa..mana amik tau pon pasal dunia keartisan ni…aku rasa..kalau nak p kenuri kahwen kat kawasan camtu..pakai biasa biasa sudah la..haishhhh 

1 komentar:

Silakan Isi Saran Dan Kritik Anda...